Ludzie zazwyczaj nie przywiązują wagi do przedmiotów, które powszechnie i systematycznie używają. Nie rozmyślają nad katalogiem rzeczy, które są im przydatne, tylko je po prostu wykorzystują. Na taki wysiłek muszą się jednak zdobywać specjaliści od promocji i marketingu, szczególnie wówczas, gdy przystępują do szczegółowego wyznaczenia planu reklamowego. Jeśli przyszła kampania opiera się w dużym stopniu na wykorzystaniu gratisów i zakupie drobnych upominków, wówczas sporządzenie spisu takich niezbędnych, często użytkowanych przedmiotów staje się koniecznie. Często okazuje się, że na szczycie takiej listy znajduje się olówek reklamowy. Ołówki nie straciły na popularności, nawet pomimo zawładnięcia naszą rzeczywistością przez urządzenia elektroniczne. Zawsze przecież chcemy bądź mamy potrzebę coś sobie odnotować na pozostającej pod ręką kartce. Dlatego rozpoczynając kampanię, bezwzględnie powinniśmy się zaopatrzyć w olówek reklamowy w sporych ilościach. Będzie się cieszył dużą popularnością.